Kemalangan Di Genting Hari Ini

28012014 Panel Penasihat Bebas kepada Menteri Pengangkutan mendapati kaedah pemeriksaan Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer Puspakom terhadap bas yang terlibat dalam nahas di Genting Highlands pada 21 Ogos lepas adalah longgar. 27062021 Kemalangan melibatkan lori terbalik di Lebuhraya Kuala Lumpur - Karak Km 352 arah Kuala Lumpur dari Genting Sempah ke Gombak sekitar jam 10 malam ini.


Kemalangan Di Gopeng 3 Maut Berita Semasa Hokaloh News Gopeng Sports Car News

21082020 Muhammad Mustakim Ramli Hari ini dalam sejarah apabila tujuh tahun lalu seramai 37 orang terkorban dalam nahas bas yang dianggap terburuk dalam sejarah negara apabila bas dinaiki 53 orang terjunam 60 meter ke dalam gaung di KM 35 Jalan Genting Highlands Pahang.

Kemalangan di genting hari ini. 30102010 Salam Buat Semua Lagi Kes Bas Terbalik Untuk Bulan Oktober Ini. 11062014 Genting 15 Okt - Berobjektifkan pencegahan kemalangan maut di jalan-jalan menuju ke lokasi peranginan Genting Highland PDRM bersama-sama dengan pihak Polis Bantuan Resort World Berhad Genting Highlands dengan julung-julung kalinya telah mengadakan satu operasi khas sekatan jalan raya di beberapa lokasi jalan raya di pusat peranginan itu hari ini. 24102020 Lebuhraya ini mempunyai sepasang terowong di kawasan peranginan terkenal iaitu Genting Highland.

Kemalangan di genting sempah hari ini. Setakat ini 30 orang disahkan terkorban dalam tragedi yang berlaku kira-kira 245 petang itu. KUALA LUMPUR Bernama -- Nahas bas ekspres yang terjunam sejauh 60 meter ke dalam gaung di KM35 Genting Highlands hari ini adalah kemalangan paling buruk pernah berlaku di kawasan itu dalam tempoh 17 tahun.

Tup tup malam tadi keluar berita berlaku lagi satu kemalangan di lebuh raya karak berhampiran terowong genting sempahWalaupun bukan melibatkan kehilangan nyawa tapi diberitakan seramai 13 orang yang cedera. Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammddin Hussein berkata dokumen teknikal seperti Prosedur Operasi Standard. Sementara itu berdasarkan maklumat pada laman sesawang pemantau penerbangan menunjukkan kedua-dua pesawat udara itu berlepas dari Lapangan Terbang Subang pada jam 1111 pagi dan menuju ke arah Genting Sempah di Bentong Pahang sebelum berpatah balik ke Gombak pada jam 1128 pagi.

Tiada maklumat lanjut diperolehi berhubung dengan kejadian. Takziah untuk keluarga mangsa yang terlibat. Seramai 13 orang.

06092013 Siasatan pada masa ini hanya memerlukan maklumat daripada agensi-agensi dan pakar terlibat untuk memahami punca sebenar kemalangan katanya kepada pemberita semasa Ops Laju dan Pelbagai di Kilometer 453 Lebuhraya PLUS arah selatan berhampiran Hentian Sungai Buloh di sini awal hari ini. 14072021 Dua sahabat maut selepas motosikal yang ditunggangi mereka dirempuh sebuah kenderaan dari arah bertentangan berhampiran stesen minyak Batu 6 Simpang Empat Alor Setar malam tadi. Kemalangan ini berlaku di Kilometer 33 dari puncak Genting Highlands sebelum Gohtong Jaya bukan di Lebuh Raya Karak.

Bila baca berita-berita seperti ini teringat pengalaman menaiki bas ekspress 2 tingkat melalui Lebuh Raya Karak dan saya duduk di keresi paling depan ditingkat atas Pengalaman naik bas 2 tingkat. Setakat ini 30 orang disahkan terkorban dalam tragedi yang berlaku kira-kira 245 petang itu. Baru je 2 hari lepas ada kemalangan maut di lebuh raya karak melibatkan sebuah kereta.

Sebuah bas persiaran dipercayai melanggar kereta menyebabkan 23 cedera ketika turun dari pusat peranginan Genting Highland di Kilometer 173 menghala ke Kuala Lumpur hari ini. 21082013 29 Oktober 2010 - Tujuh maut manakala 20 orang cedera selepas sebuah bas pelancongan terbabas lalu terbalik di KM38 Genting Sempah ketika menuruni Genting Highlands. 21082013 Kemalangan buruk lain yang pernah berlaku di kawasan Genting Highlands ialah pada Julai 1996 apabila 17 orang termasuk enam kanak-kanak terbunuh selepas bas yang dinaiki mereka terhumban kira-kira.

Dalam kejadian kira-kira 7 jam malam itu 18 penumpang termasuk pemandu bas dan lima penumpang kereta Honda Accord cedera dikejarkan ke Hospital Selayang. Nahas bas ekspres yang terjunam sejauh 60 meter ke dalam gaung di KM35 Genting Highlands hari ini adalah kemalangan paling buruk pernah berlaku di kawasan itu dalam tempoh 17 tahun. Untuk berita penuh sila rujuk di bawah.

Paling diingati sudah tentu insiden Ogos tahun lalu apabila sebuah bas terbabit kemalangan di Kilometer 36 Jalan Genting Highlands-Kuala Lumpur yang mengorbankan 37 mangsa dan 16 cedera. Lebih tragis apabila kemalangan yang berlaku membabitkan kenderaan pengangkutan awam seperti bas. 28022018 Seorang Maut Cedera Kemalangan Di Jalan Batang Kali-Genting Highlands Rabu 28 Februari 2018 902 PM Dalam kejadian kira-kira 135 tengah hari itu bas yang membawa 30 penumpang dari Genting Highlands ke Pulau Pinang dipercayai hilang kawalan sebelum bergesel dengan sebuah bas yang berhenti di bahu kiri jalan.

Rentetan insiden berkenaan masing-masing saling menyalahkan. 8112020 Dalam kejadian hari ini dua helikopter bertembung di Taman Melawati ketika penerbangan dari Lapangan Terbang Sultan Aziz Shah Subang menghala ke Genting. Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta pihak berkuasa segera menubuhkan jawatankuasa petugas bagi menyiasat kemalangan bas di Genting Highlands yang meragut 37 nyawa hari ini.

Rasanya Ini Kali Ke-3 Kemalangan Yang Melibatkan Bas Untuk Bulan IniSemalamNiat Rombongan Remaja Dari Kampung Baru Mukim Siong Baling Kedah Untuk Bercuti Bersama Rakan-Rakan Sebaya Di Genting Highland Berakhir Dengan Tragedi Apabila 7 Daripada Mereka Maut Dan 38 Orang Lagi. Mangsa Muhamad Amirul Abdul Majid 24 dan pemboncengnya Muhammad Luthfan Asri 15 meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan.


Imej Kemalangan Bas Di Genting Highlands Astro Awani


Laju Mungkin Punca Kemalangan Bas Di Genting Highlands Tiong Lai Semasa Mstar


LihatTutupKomentar